Besparen op de kosten van een zakelijke verhuizing?

Vergelijk gratis offertes en bespaar tot wel 40%!

Gratis - Vrijblijvend

Zakelijke verhuizing

Een zakelijke verhuizing is vaak een grote klus. Het is daarom ook belangrijk om ervoor te zorgen dat het gehele proces goed verloopt. Fouten tijdens de zakelijke verhuis kunnen tot grote gevolgen lijden. Zo kunnen de werkzaamheden stil komen te liggen, kunnen er dure bedrijfsbezittingen kapot gaan of kan personeel een letsel oplopen. Door een professioneel verhuisbedrijf in te zetten kan je veel van deze problemen voorkomen.

Start gratis offerteaanvraag!

Met de gratis offerte aanvraag krijg je verschillende offertes toegestuurd van verhuisbedrijven in jouw omgeving. Ook kan dit leiden tot een kostenbesparing van wel 40%!

Op deze pagina lees je over wat een zakelijke verhuizing is, wat het gaat kosten en de voorbereiding ervan. Daarnaast krijg je ook een handige checklist voor de zakelijke verhuis!



Wat is een zakelijke verhuizing?

Een zakelijke verhuizing, ofwel bedrijfsverhuis, is het verhuizen van een bedrijf van de oude locatie naar een nieuwe locatie. Dit betekent dat dus niet alleen de bedrijfsbezittingen verhuisd worden naar de nieuwe locatie, maar ook dat het personeel dus vanuit een nieuwe locatie gaat werken.

Er kunnen verschillende redenen zijn om te kiezen voor een zakelijke verhuis. Zo kan je een zakelijk reden hebben om te verhuizen. Denk hierbij een het nodig hebben van een groter pand, doordat er uitgebreid wordt. Naast een zakelijke reden om te verhuizen kun je ook voor een bedrijfsverhuizing kiezen om een andere reden. Zo kan je verhuizen, omdat het simpelweg dichterbij is of een mooiere locatie is.

Wat is de prijs van een zakelijke verhuis?

Uiteindelijk zal een zakelijke verhuis gemiddeld tussen de €4.500,- en de €7.200,- kosten afhankelijk van de grote van de verhuizing.

Een zakelijke verhuizing gaat natuurlijk ook wat kosten. Gemiddeld ben je ongeveer €25,- per m2 kwijt bij een zakelijke verhuis. De prijs voor het verhuizen van Bedrijfsarchieven is €30,- per uur. Het monteren en demonteren van meubilair heeft ook een prijs van €30,- per uur.

Als je van plan bent om een verhuiscoördinator zal dit rond de €60,- per uur kosten. Een extra verhuizer kost zo’n €40,- per uur. Bij het verhuizen van 50 werkplekken + 500 verhuisdozen, inclusief de vergaderruimte en de keuken wordt een prijs geschat van €6.000,-.

Prijzen zakelijk verhuizen in 2024

Onderdeel zakelijke verhuizingPrijs
Gemiddelde kosten per m2€25,- per m2
Bedrijfsarchieven verhuizen€30,- per uur
Monteren en demonteren meubilair€30,- per uur
Verhuiscoördinator (niet noodzakelijk)€60,- per uur
50 werkplaatsen + 500 verhuisdozen, inclusief vergaderruimte en keuken€6000,- in totaal
Verhuizer€40,- per uur
Totaalprijs zakelijke verhuizingTussen de €4.500,- en de €7.200

*Dit zijn gemiddelde kosten en kunnen afwijken van de exacte prijzen. Vraag gratis offerte aan voor de actuele prijzen.

Deze prijzen zijn allemaal afhankelijk van verschillende factoren. Denk hierbij aan de voorrijkosten, het aantal dozen die nodig zijn, de grote en hoeveelheid van de verhuiswagens en het aantal verhuizers.

Verhuistoeslagen bij een zakelijke verhuizing

Veel verhuisbedrijven hanteren in het weekend extra verhuistoeslagen bij een zakelijke verhuis. Het is daarom ook aan te raden om door de week te gaan verhuizen. Op deze manier kan je voorkomen dat veel gaat betalen voor de verhuis.

Op de zaterdag rekenen verhuisbedrijven vaak een toeslag van 25% en op de zondags zelfs een toeslag tot wel 75%. Het is echter niet altijd mogelijk bij zakelijke verhuizingen om deze door te week te gaan doen. Het is namelijk erg lastig om te verhuizen wanneer er mensen aan het werk zijn op kantoor.

De voorbereiding van een zakelijke verhuis

Eén van de belangrijkste onderdelen van een zakelijke verhuis is de voorbereiding. Als je niet goed voorbereid bent zullen er namelijk ongetwijfeld dingen vergeten worden. Door een draaiboek voor een zakelijke verhuizing op te stellen zorg je ervoor dat aan alles van de bedrijfsverhuizing wordt gedacht.

In het draaiboek voor een zakelijke verhuizing komt alles tot in de details te staan hoe de verhuizing moet gaan verlopen. Denk hierbij aan de adressen, taken, planning en de beveiliging. Ook staat erin wat er uiteindelijk opgeleverd moet worden en wat de nazorg is van de zakelijke verhuis. Als laatste worden alle betrokken partijen erin vermeld met de daarbij horende telefoonnummers. Dit is zodat er direct contact gezocht kan worden in geval van problemen.

Het is bij de voorbereiding van de zakelijke verhuis goed om rekening te houden met wanneer de verhuis plaats zal vinden. In het weekend is vaak de beste keus zodat werknemers niet verhindert zullen worden en het verhuisbedrijf in één keer door kan werken.

Besparen op de kosten van een zakelijke verhuizing?

Vergelijk gratis offertes en bespaar tot wel 40% op de kosten!

Voorkom deze fouten bij een zakelijke verhuizing

Tijdens een zakelijke verhuizing zijn er een aantal problemen die toch wel regelmatig voorkomen. Denk hierbij aan het te laat beginnen met de planning of dat de werknemers niet goed zijn ingelicht. Hieronder staan de meest voorkomende fouten op een rijtje zodat jij ze niet hoeft te maken.

  1. Extra transportkosten door slecht inladen

Een slecht ingeladen verhuiswagen komt vaak voor en kan ook zorgen voor nare gevolgen. Bezittingen kunnen omvallen en kapot gaan of beschadigen. Daarnaast kan het voorkomen dat alles in één keer naar de nieuwe locatie vervoerd kan worden.

Om deze problemen te voorkomen raden we aan om een erkend verhuisbedrijf in te zetten voor de zakelijke verhuizing. De verhuizers gaan professioneel te werk en zetten alle bezittingen netjes en efficiënt neer in de verhuiswagen.

  1. Een te krappe tijdsplanning

Je wilt het liefst zo snel mogelijk de zakelijke verhuizing afronden en in het nieuwe pand  gaan werken. Het is echter niet verstandig om alles zo snel mogelijk te willen regelen. Op deze manier zul je veel over het hoofd zien. Neem daarom de tijd en plan de verhuizing zorgvuldig. Zo voorkom je fouten en stress tijdens de verhuizing.

  1. Slechte codering van de bezittingen

Tijdens een zakelijke verhuizing zijn er vaak meer spullen die verhuisd moeten worden dan bij een gewone verhuizing. Het is daarom nog belangrijker om alle bezittingen juist te coderen zodat de verhuizers alles bij elkaar kunnen plaatsen in de verhuiswagen en ook op de goede plek in je nieuwe pand kunnen neerzetten.

  1. Onduidelijke informatie voor werknemers

Zoals we in het eerder al hebben besproken is een draaiboek cruciaal bij een zakelijke verhuizing. Zo weten alle betrokkenen namelijk wat ze te doen staat. Toch zullen werknemers die geen hoge betrekking hebben bij de verhuizing het draaiboek al snel naast zich neerleggen. Zorg er daarom voor dat er duidelijke informatie beschikbaar is voor werknemers. Deze informatie moet dan ook makkelijk te vinden zijn voor de werknemers.

  1. <

    Hindering van de verhuizers

Dit is natuurlijk vaak geen bewust probleem, maar toch komt het wel vaak voor. Zorg ervoor als er toch gekozen is voor een zakelijke verhuizing in het weekend dat er zoveel mensen thuiswerken in deze week, voor zover mogelijk. Daarnaast raden we aan om zoveel mogelijk uitgangen en deuren vrij te houden zodat de verhuizers makkelijk naar binnen en naar buiten kunnen lopen.

Zakelijke verhuizing

Checklist voor een zakelijke verhuis

Je weet nu wat een zakelijke verhuis is, wat het kost en hoe je er op moet voorbereiden. Het is ook handig om een checklist voor een zakelijke verhuizing bij te houden zodat je precies weet hoever je bent in het proces.

1. Het kiezen van een nieuwe bedrijfsruimte

Zorg voor een projectleider
Zoek een geschikte bedrijfsruimte (denk hierbij aan: grootte van het pand, parkeerplekken, vergaderruimte etc.)
Bepaal het budget voor de bedrijfsverhuizing
Doe een inventarisatie (elektriciteit, verbouwing nodig, ligging etc.)
Wat zijn de vaste kosten en termijnen? (huur, service, opzegtermijn)

2. Het inrichten van de bedrijfsruimte

Wat is er nieuw nodig?
Wat moet er verbouwd worden?
Werkt alles? (elektriciteit en water)

3. De zakelijke verhuizing

Huidige overeenkomsten beëindigen
Draaiboek bespreken met het verhuisbedrijf
De verhuizing uitvoeren
Onderdeel nazorg uit het draaiboek afgaan
Nieuwe overeenkomsten controleren
Bedrijfsgegevens aanpassen bij de KvK
Vergunningen en verzekeringen regelen
Adreswijzigingen doorgeven aan stakeholders (leveranciers, klanten etc.)
Doorgeven aan de bank
Website aanpassen

Besparen op een zakelijke verhuizing? Gratis offertes vergelijken!

Op zoek naar een verhuisfirma die een zakelijke verhuizing kan regelen? Vergelijk gratis offertes en kies voor het beste aanbod! De aanvraag is kosteloos en volledig vrijblijvend. Je zit nergens aan vast. Begin snel met vergelijken!

Gratis offertes vergelijken!